Rent a car si rent a bike

car-rackNimic nu se compara cu mersul pe bicicleta… la munte. Atunci cand elevii invatata la scoala ca Romania este o tara frumoasa, ca avem nenumarate bogatii naturale, ar trebui ca macar o data pe semestru sa participe la drumetii pe tot intinsul tarii. Sunt zone cu o peisagistica deosebita pe oricare din formele de relief, si se pare ca Romania le are pe toate, care permit excursii, drumetii accesibile chiar si cu bicicleta. Desi au aparut in toata tara si variantele velo ale rent-a-carului, totusi acestea sunt inca incercari timide pe piata inchirierilor. Ca o paranteza, am vazut oferte foarte interesante de inchirieri de biciclete, atat de „interesante” incat te intrebi de ce nu ai inchiria o masina si ai inchiria o bicicleta la preturile acelea?

Revenind la cicloturism, o activitate extrem de sanatoasa pentru trup si spirit, acesta devine din ce in ce mai popular in Romania. Este posibil ca in viitorul nu foarte indepartat mersul pe bicicleta sa fie incurat chiar din primii ani de scoala, iar elevii sa invete chiar in cadrul orelor de educatie fizica sa mearga pe bicicleta. O ultima noutate in acest domeniu fiind chiar termenul de giro-bicicleta, o bicicleta care sta singura pe doua roti si pe care se poate invata mult mai usor mersul pe aceasta.

Personal am facut contact direct cu cicloturismul intr-una dintre vacantele petrecute in muntii Apuseni, o zona montana superba cu oameni frumosi si harnici si prea putin vorbareti. Am plecat ca de obicei cu trenul si am ajuns la pensiunea unde cumparasem biletele de cazare cu ajutorul unui microbuz. Dupa ce ne-am cazat, cabanierul ne-a aratat doua masini de inchiriat care erau in dotarea pensiunii in cazul in care doreai sa vizitezi zone mai indepartate. Una dintre aceste masini avea un portbagaj special pentru transportul bicicletelor. Cabanierul ne-a explicat ca sunt zone turistice de o frumusete rara in zona la care nu puteai sa ajungi cu masina decat pana la un anumit punct iar restul traseului se putea parcurge foarte usor pe bicicleta. Exclus ca traseul sa fie facut intr-o singura zi „la picior”.

Asa am aflat cat de frumos este cicloturismul si ce combinatie buna poate sa faca cu un autoturism inchiriat si de atunci de cate ori plecam in vacanta nu uitam, daca este posibil sa ne luam si bicicletele la noi. Contactul cu natura este altul. Vezi si simti locurile vizitate cu alti ochi, cu alte simturi, ca sa nu mai vorbim de placerea popasurilor de odihna.

Incercati si acest tip de turism, nu va limitati la inchiriatul unei masini atunci cand plecati intr-o vacanta, luati in calcul si aceasta alternativa de turism. Exista deja companii de rent a car care inchiriaza si accesorii pentru transportul bicicletelor pe langa obisnuitele sisteme de navigare sau alte accesorii care, probabil de cele mai multe ori sunt folosite destul de putin. O bicicleta bine echipata va poate purta in locuri mirifice, cu un bagaj destul de voluminos si intr-un timp rezonabil. Daca doriti sa carati un camping intr-o excursie, nu va ingrijorati, exista si remorci pentru biciclete… dar asta este deja o alta poveste.